Новият човек на демокрацията в творчеството на Андрей Аьошин

07.03.2014
Снимка 1

Стара мъдрост гласи, че в тежки и съдбовни дни музите мълчат, т.е. духовно не може да се разсъждава, нито да се твори култура. Но новото време и новите необходимости отричат тази аксиома от миналото. Ако при възход творчеството е необходимо за основа, осмисляне и насока на живота, то при напрежение и безизвестност това е двойно необходимо – за озарение, вдъхновение и защита на живота. В дни, когато лютата криза бушува сред международни пазари, икономически стопанства и политици, имаме нужда от ръководници: духовници, творци, философи и др., които да вдъхновяват очакващото човечество. Които да дават надеждата за възвръщане на социалния и индивидуалния живот към естествения ритъм и равновесие.

Понеже е необходимо да се даде една по-пълна идея на общите условия от кризата в съвременното комикс движение, „Диаскоп” следи творчеството на почти всички такива автори у нас. Особен интерес редакцията има и към чуждите комикси, предимно на онези народи, чиято култура по политически условия пренебрегваше това изкуство. Мнозина са тези, които все още помнят преобладаващите теми в изкуството на СССР след Втората световна война: мобилизирани воини, загинали сред бойни полета герои, ранени, потоци кръв и т.н. Но веднага след вдигането на желязната завеса – млади и стари, мъже и жени разголиха гърди и крака. Окото искало да каца сàмо по човешката анатомия и голотата, от знак на бедност става в разголената демокрация - герб за модерно благородство. Конкурс след конкурс за мис красавици или динамична гола плът в реклами за маникюр, педикюр, масажи налагат присъствието си.

Художественият съвет на комикс дружество „Диаскоп” счита, че руският художник Андрей Аьошин (голям приятел на България) прави в творчеството си съпоставка от голямо значение за изясняване проблема на новия човек в глобалния свят - голотата като двойник на техниката. От неговото послание се разбира как идеята за демокрация се прегръща с идеята за връщане към природата. Окрилената фантазия на Андрей ни изсипва от страниците на комиксите си: всевъзможни технични вещи, ритници, книги, гонитби, плаване, бой, пързаляне, велосипеди, автомобили, стрелби, самолети, подводници, летящи чинии, съвременни фаустовци, спортисти, девойки по евино облекло, рицари, лами, политици, търговци, перука... Художникът еднакво сполучливо твори в различни области на деветото изкуство. В художествените му произведения е отразено, как движението расте чрез техниката, как тя  мами носителя на движението и го унищожава. Характерът на епохата ни според  комиксите на Андрей Аьошин е в следните метаморфози:

Култура – материални чудесии

Цивилизация – движение

Наука – техника

Изкуство – търговски туризъм

Човеци – гола плът

Демокрация – Димо-крация...

С интерес очакваме новият комикс на Андрей, свързан с България.

 

Автор: Георги Чепилев


 

ВИЗИТНА КАРТИЧКА

Аёшин Андрей Рутенович

Гражданство: Гражданин Российской Федерации.

Дата рождения: 12.06.1963

Домашний адрес: Россия, 107258, Москва, Глебовская, 11 - 17

Образование:

Высшее: 1981-1986, отделение телевидения и радиовещания факультета журналистики МГУ им. М. В. Ломоносова 1985-1986, стажировка на радиостанции «Radio Rebelde», Гавана, Куба.

Профессиональная деятельность в качестве журналиста:

1986-1998 - репортёр, автор и ведущий программ на испанском языке, информационная служба на испанском языке, радио «Голос России» («Международное московское радио»)

1995-1999 - внештатный корреспондент московского бюро мексиканской телекомпании «Телевиса» С 1999, основатель и администратор сетевого журнала «Комиксолёт» (comics.aha.ru) и форума профессиональных комиксмейкеров и издателей комиксов Comicsnews.ru.

Профессиональная деятельность в качестве художника:

С 1981 - публикация юмористических рисунков и комиксов в газетах и журналах: «Труд», «Комсомольская правда», «Экспресс-газета», «Мурзилка», «Пионерская правда», «Миллион друзей», «Колобок и два жирафа», «Вечерний клуб», «Бумеранг», «Собеседник», «Ny Dag» (Швеция), «Palante» (Куба) и других.

1991 - участие в деятельности Комикс-студии «Ком», Москва.

1992-1999 - участие в подготовке комиксов из серии «Кешка», еженедельно публикуемых в московской газете «Семья».

1994-1999 - главный художник ежемесячного детского приложения к газете «Семья» «Маленькая тележка».

1999 - автор иллюстраций и комиксов комплекта учебных пособий «Полезные привычки», подготовленных международной благотворительной организацией Project Hope для воспитательной работы в российских школах.

2002-2006 - автор постоянной комикс-рубрики журнала «Аэрофлот-Юниор» (ежемесячное издание для пассажиров авиакомпании «Аэрофлот»), автор постоянной комикс-рубрики журнала «Чудеса и тайны планеты Земля» (издательство «Эгмонт-Россия»).

2005 - автор комиксовых вставок в видеоряд кинофильма «Мечтать не вредно» (режиссёр Е. Лаврентьев).

C 2006 - внештатный художник-комиксист журналов «Ну, погоди!» и «Юла» (издательство «Эдванс-Пресс»).

2010 - художник 48-полосного альбома комиксов «Командор Содис и пленница Маскаренских островов» (издатель: туристическая компания «Содис»)

В настоящее время художник-иллюстратор и комиксмейкер на основе фриланса.

Специализация:

Графика в стиле европейских комиксов.

Знание иностранных языков:

Испанский (свободно), диплом о высшей степени владения испанским как иностранным. Министерства образования и культуры Королевства Испании. Английский (базовый). Болгарский (в процесе изучения).

Знание оргтехники:

Windows, основные IBM-совместимые текстовые и графические редакторы, основные коммуникационные программы.

 

Албум с комикси от Андрей Аьошин тук

 


 

редактор: Христина Мирчева