Съвременна живопис от колекцията на Национална Художествена Галерия, София
15.07.2014
Откриване на 15 юли 2014 (вторник) в 18.00 часа Арт галерия, НДК - централен вход
Изложбата показва творби на българската живопис от 70-те и 80-те години на ХХ век като акцентира върху някои от основните тенденции в нейното развитие. Включени са 38 платна от музейния фонд. Избраните автори са сред най-утвърдените имена в изкуството ни от този период и са представители на различни творчески поколения. Всеки от тях се отличава с подчертано индивидуален пластичен възглед и ярко присъствие в националната художествена традиция - от експресивната живопис на Генко Генков, през творбите с монументално звучене на Атанас Яранов, Петър Дочев и Светлин Русев, до фотореалистичните композиции на Димитър Буюклийски. Сдържаната естетика в платната на Иван Вукадинов, Магда Абазова и Емил Стойчев разширява периметъра от стилови и тематични търсения.
Някои от картините рядко са представяни пред публика, между тях три на Димитър Казаков–Нерон в характерната за него стилистика и технологично изпълнение, вдъхновени от националната традиция и фолклора.
Оставайки в сферата на реалистичното изобразяване, българската живопис през този период търси нови форми на изява, съчетавайки традиционния и съвременния пластичен език на изразяване.
Сътрудничеството между НМБИИ и НДК започва в началото на 90-те години с поредица от изложби на съвременното българско изкуство в Зала 6 и съвместни изяви в ежегодния „Салон на изкуствата“. Националният дворец на културата предоставя нова възможност на най-големия художествен музей на България да разшири обхвата на експозиционната си дейност като представя в Арт галерията произведения от своите колекции.
информация: Весела Христова - Радоева
Експерт "Връзки с обществеността"
НМБИИ (Национална художествена галерия)
Списък на репродукциите:
1. Атанас Яранов (1940-1988)
В памет на Пикасо, 1973
2. Димитър Буюклийски (р. 1943)
Голо тяло, 1989
3. Магда Абазова (1923-2011)
Портрет на И., 1987
4. Димитър Казаков-Нерон (1933-1992)
На чешмата, 70-те години на ХХ век