Изследвания, отзиви, рецензии, мнения

28.12.2023
Снимка 1

2024 година

 

2023 година

Бъдни вечер, добър вечер и добра вечер?

Надежда Г. Тодорова: Circulus vitiosus на девиантната реалност. „Уроците на Блага“ на режисьора Стефан Командарев

Николай Нейчев: Проблемът за времето в ПЕТОКНИЖИЕТО на Ф. М. Достоевски (Хронос. Кайрос. Вечност) III

Надежда Г. Тодорова: По осевата линия на живота. За филма "Скитница" на полския режисьор Михал Хмиелевски

Николай Нейчев: Проблемът за времето в ПЕТОКНИЖИЕТО на Ф. М. Достоевски (Хронос. Кайрос. Вечност) II

Николай Нейчев: Проблемът за времето в ПЕТОКНИЖИЕТО на Ф. М. Достоевски (Хронос. Кайрос. Вечност) I

Калин Николов: Нарисувано със светлината на неговия дух

Надежда Г. Тодорова: "Там" на режисьора Стефан Н. Щерев. Отвъд тишината или поетика на мълчанията

Калин Николов: Нарисувано със светлината на неговия дух II

Мариана Тодорова: Димитър Горсов – поет на трагизма

Айше Рубева: „Роман за името“ на Людмила Миндова – един по-различен прочит

Владимир Янкелевич: Иронията

Ивона Карачорова: Славянският псалтир – превод, развой, редакции

Радомиров псалтир – палеографски и текстологичен анализ, наборно и факсимилно издание 

СЪКРОВИЩАТА НА ЕВРОПА: "Успение Богородично"

СЪКРОВИЩАТА НА ЕВРОПА: "Бурлаци на Волга" на Иля Репин и окованият герой

Александра Ивойлова: Цвете върху пиедестала

Борис Минков: „Висящите полета на българската литература“

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: Деветдесет и втора изложба на художника Румен Статков

Мариана Тодорова: Марин Георгиев – коренът се опознава в плодовете си

Мариана Тодорова: Черната светлина при Галин Никифоров

"Свети Георги" от Мантеня: Воин-пешак и змееборец, победител над злите сатанински сили

Ружа Маринска: Акварелистът Васил Чакъров

СЪКРОВИЩАТА НА ЕВРОПА: Марко Пино да Сиена (1520 - 1587) и "Възкресение"

СЪКРОВИЩАТА НА ЕВРОПА: "Художникът Николай Ге и неговата прочута картина "Що е истина?"". Иисус Христос като революционер и апостол на бедните"

Мариана Тодорова: "Иконичността на думите" кн. I и кн. II

Мариана Тодорова: Още за стихосбирката AДdicted на Петър Чухов

Мариана Тодорова: Здравка Евтимова и разказът "Кръв от къртица"

Христина Панджаридис: В сезона на чупливостта на съвременника

Димана Симеонова, „Делфийската рокля“ или за ролята на роклята като недостижимо произведение на изкуството

Илия Пеев: Херменевтика на войната в Украйна - глъбинен психоанализ и новаторска миротворческа теза

Драго Янчар, „Ученикът на Джойс“ и затова как „от книгите поникват книги“

Христина Панджаридис: "един ден съм длъжна да оставя всичко това"

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: Творческата орбита на Юлиана Кръстева

 

2022 година

Регионалният исторически музей „Стою Шишков” в Смолян – Родопският Будител

Александра Ивойлова: Екатерина Йосифова. През огледалната бариера

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: За книгата „Архитектура в изкуството – изкуство в архитектурата“ от Саша Лозанова и Стела Ташева

Мариана Тодорова: Иван Методиев. Социалният пророк на България

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: Танер Мерт и живописта – негова сила и любов

Мариана Тодорова: Екатерина Йосифова. Любовта на прага на къщата

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: Таня Иванова Цанова и нейното изкуство

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: Творческото кредо на Калин Николов

Мариана Тодорова: Нерециклираната мечта

Борис Праматаров: Фантастични образи в българското народно въображаемо. Визуална колекция

Александра Ивойлова: Пейзажи в метафизично време

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: Необичайният творчески път на Вили Костова

Д-р Дочка Кисьова-Гогова: „Душата на дървото“ – изложба на Таня Цанова и Александра Ивойлова в галерия-книжарница София Прес

Мариана Тодорова: Георги Господинов - от "Лапидариум" до "Времеубежище"

Мариана Тодорова: Иван Радоев в българската литература

Иглика Дионисиева: Проблемът за другостта и езикът като действащо лице в романа „Но-Уи“ на Лидия Димковска

Галерия "Златен ключ": Оноре Домие (1808-1879) и зелените листа на надеждата

Галерия "Златен ключ": Оноре Домие (1808-1879) и "Служители на правосъдието"

Галерия "Златен ключ": Николай Александрович Ярошѐнко (1846-1898) и неговата картина "Курсистка"

Мариана Тодорова за Кирил Топалов: "Славата винаги е била за юнака, а не за царя!"

Проф. Станислав Памукчиев за изложбата на Калина Мавродиева и Юлий Таков в галерия Капана

Георги Цанков: За "Есенен великден" и "Запокитеност" на Петър Чухов

Мариана Тодорова: "Димитър Паунов в романите си"

Мариана Тодорова: Явлението Елена Алексиева. Ефект на Доплер в романа "Свети вълк"

 

2021 година

Илия Пеев: "Професорите емерити искат България да се съхрани и развива като държава на духа и зона на мира"

Многократно награждаваният американски поет Робърт Блай почина на 94 години

Кажимеж Пшерва-Тетмайер (1865 - 1940) – между аристократичния естетизъм и болката от живота

Гергина Кръстева: В "Риф" на Христина Мирчева има много и все далечно пътуване – в годината, когато да пътуваш беше почти немислимо

Николай Нейчев: "За руската душа и месианизма в "Медният конник" на А. С. Пушкин"

Марлена Юрукова: "От образа на царете до образа на нищото/всичкото в изкуството на пловдивския художник Ангел Чираков"

Из летописната книга на Диаскоп: Светла Москова за изложбата "Поп арт" – знаци на времето"

Мариана Тодорова: "Прозата на Янко Станоев – любов към обикновените хора"

Владимир Георгиевич Торский: "За книгата на Илия Пеев "На Океана с Любов, Вяра и Надежда"

Петер Фройхен "Глад": една идея за роман в картини

Людмила Миндова: "Машина на спомените"

Анна Христова: "Матео остана без работа" на Гонсало Тавареш като експеримент и предизвикателство

"Прекъсването на самсара": Ирония, но и топли цветове в разказите на Елена Алексиева

Художникът за своята работа: Марлена Юрукова и "Страшният съд" в Равногор

Д-р Пламен В. Петров: "Изкуството на графика Людмил Георгиев - поле за общуване с Другия"

Ангелина Василева: Трябва ли да знаем кой всъщност е Биг Брадър? - За романа на Румен Шомов "Китайската стена"

Мариана Тодорова: Поетическа съзерцателност и пространствени решения. За книгата на Христина Мирчева "Риф"

 

2020 година

Мария Попова: "Мери Оливър за това, какво точно означава вниманието и трогателната елегия за нейната сродна душа"

Проф. Чавдар Попов: "Камен Попов - запомняща се, оставила ярка диря в българското и в европейското изкуство творческа натура"

Десислава Зафирова: "Свилен Стефанов. Романтиците обичат концептуализма"

Мариана Тодорова: "Рана и свобода" - "Влюбване в диктатора" на Пламен Дойнов

Втори информационен бюлетин за комикс § изкуство на дружество Диаскоп: "Кубистични метаморфози"

Първи информационен бюлетин за комикс § изкуство на дружество Диаскоп: "ОРНАМЕНТАЛНИТЕ СЮИТИ на Десислава Христозова"

Диана Драганова-Щир: "Вселената на Румен Жеков - сложен лабиринт на фантазията"

Робърт Хас: "Природата на Гари Снайдър" II - "Практика на дивото"

Мариана Тодорова: "Деян Енев – майсторът на късия разказ"

Робърт Хас: "Природата на Гари Снайдър"

Галина Лардева: "Места до поискване" - Национални есенни изложби Пловдив 2020

Мариана Тодорова: "Борис Христов на 75 – Митология и всекидневие" - "Бавно се изкачва името човешко"

Художникът Васил Стоев през погледа на изкуствоведите

Мариана Тодорова: "Поетът Георги Борисов за любовта"

Юлия Фидорчук: "Богинята О’Кийф"

Мариана Тодорова: "Пламен Дойнов – Политически сатири"

Мариана Тодорова: "Биньо Иванов - Природата срещу войната"

Мариана Тодорова: "За поезията на Йордан Ефтимов - Предпоставени каталози"

Марлена Юрукова: "Алеко - жизнерадостната сила на България"

Ирен Петрова: "Един прекрасен ноември" - брилянтът в творчеството на Ерколе Патти

Ирен Петрова: "Ускорените пейзажи в поезията на Христина Мирчева"

Ангелина Василева: "e.e.cummings на Манол Пейков"

Проф. Дидие Раулт: "Епидемиите. Истински опасности и фалшиви тревоги"

Ангелина Василева: "Размисли за някои преводи на шекспировите сонети"

Нерон и разореният Рим

Ангелина Василева: "Усещане за думи"

Марлена Юрукова: "За сестра ми Кристин Юрукова като за лъч светлина"

 

2019 година

Ангелина Василева: "Читателски клуб на НБУ, Марко Поло, С. Т. Колридж, Итало Калвино и аз"

Кръстьо Раленков: За стихосбирката на Цвета Делчева "отворени възможности" като за ефирен монолит и рефлективна изисканост

Борис Данаилов: "Човешки и небесни селения"

Кирилка Демирева: "Поезията - явление необяснимо"

Галина Лардева: "Поетика на образа" - НЕИ Пловдив 2019

Ружа Маринска: "Добри Добрев 1898-1973" - монография

Радослав Тодоров: "Във вихъра на великата война" - "100 години от края на Първата световна война и българското участие в нея"

Николай Нейчев: "За руската душа и месианизма в "Медният конник" на А.С. Пушкин" II

Ивет Лолова: "Правилата на лабиринта"

Николай Нейчев: "За руската душа и месианизма в "Медният конник" на А.С. Пушкин" I

Георги Чепилев: "Предвестници за комикс пътеводителите"

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - XI

Диана Тенева: Да усетиш безкрайността в "Препрочитайки себе си"

Румен Спасов: "Сурово изящество за игра и за самопознание"

Христина Панджаридис: Магическата дума "Дневник"

Жоржета Чолакова: "Отношението между комуникативния и поетическия език"

Георги Чепилев: "Кухнята на бедняците като символ в комиксите"

Биляна Курташева: "По ръба на сравнението. Яворов и "Ролинг Стоунс" и други не/възможни интертекстове" II

Биляна Курташева: "По ръба на сравнението. Яворов и "Ролинг Стоунс" и други не/възможни интертекстове"

Николай Маринов: "Изложба на Атанас Атанасов в галерия Резонанс, Пловдив"

Любен Зидаров: "Илюстрация работя вече 40 години. С това съм започнал"

 

2018 година

"Дърво Йесеево": Родословното дърво на Иисус Христос"

Милена Кацарска: "Какво му трябва на човек"

Съкровищата на Европа

Александър Шурбанов: "Светотворческите сънища на Славе Гьоргьо Димоски"

Емилия Дворянова: "DE PROFUNDIS, или при основанията на литературата"

Валтер Зайдл: "Структури на мисълта"

Нели Лишковска: "Вкоренени мълчания"

Кръстьо Раленков: Свидетелят на поетичното"

Христина Панджаридис: "Когато срамежливостта е вдигнала бяло знаме"

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - X

Черни мъниста в европейската култура: "Никола Ракитин"

Проф. Стефан Станев: "Петко Абаджиев - майстор на четката..." - II

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - IX

Проф. Стефан Станев: "Петко Абаджиев - майстор на четката с изострена чувствителност и лирична душа"

Константин Величков (1855 - 1907): "Не пей, не спомняй тия дни честити"

Милка Стоянова: "Бялата сянка" прескача широки пространства и прави учудващи констатации

Митко Новков: "Бай Ганю Питекантроп" - "От Мърквичка до минотавъра"

 

2017 година

Пламен Антов: "Психонализа и постмодернизъм"

Пламен Антов: "Депресия и поетически език" - "Българският постмодернизъм"

Ивет Лолова: "Бялата сянка моли за милост"

Христина Панджаридис: "В "Градината на земните удоволствия" не всички места за заети"

Иглика Дионисиева: "Висока облачност" – книга за дългите маршрути между нас

Христина Панджаридис: "Наслаждавам се на приказния живот" 

Георги Чепилев: КОНСПЕКТ "Практически теми за фантастични комикси" 

Георги Чепилев: "Насоки за изграждане на комикси за конкурси и изложби" 

Георги Чепилев: "Въведение в модерния български фантастичен комикс" 

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - VIII 

Иглика Дионисиева: "Грехът на Малтица" – роман за обич, история и човечност 

"Боянски псалтир. Старобългарски ръкопис от XIII век" с цветни приложения издава Националният исторически музей 

Христина Панджаридис: "Какво виждам..."

Иглика Дионисиева: "В словесния лабиринт от образи и отражения" 

Кристин Юрукова: "Българските веди - извор на древно знание и пробуждане на човешкото съзнание по нашите земи" 

Георги Чепилев: "Комиксът "Козет" на Рафаел Марчело по Виктор Юго" 

Ина Мирчева: Изложбата "На гърба на звяра" на Борис Праматаров - безутешният свят на сексуалните фантазии" 

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - VII 

 

2016 година

Иглика Дионисиева: "Плодовете на познанието са горчиви и жълти" 

Христина Панджаридис: ""Към Сибир" на Пер Петершон – съвременна приказка..." 

Георги Николов: "Да откриеш мъглявината от думи - поетически съзвездия и да ги назовеш" 

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм" - V 

Нели Лишковска: "По безкрая"

Христина Панджаридис: "Гнездо за книжни лястовици" - поетична диагноза на съвремието 

Иглика Дионисиева: "Поезия, която рисува с думи от песни и приказки" 

Жоржета Чолакова: "Защо спи езерото" IV

Жоржета Чолакова: "Защо спи езерото" III

Христина Панджаридис: "Романите на Андрея Илиев - харакири на съвремието" 

Кръстьо Раленков: За "БАРОКОВАТА МАНОЛИТА"

Христина Панджаридис: "Затова бинтовам камъните, запратени по мен"

Иглика Дионисиева: "Копнежът по познание има женско лице" 

Жоржета Чолакова: "Защо спи езерото?" II

Светлана Дичева: "Как написах пиесата "Миграцията на сьомгата"" 

Том Филипс: "Две пиеси"- за Силвия Плат и Ан Секстън 

Мая Кисьова: "Милост. Да играеш Ан Секстън"

Жоржета Чолакова: "Защо спи езерото?"

Христина Мирчева: "Огледало за обратно виждане"

Нели Лишковска: "Реставрации на смисъла"

Кухнята на бедняците като символ в комиксите

Нели Лишковска: "UNIVERSUM LUDENS"

Нели Лишковска: "Няколко секунди живот"

Иглика Дионисиева: "За границата, след която няма граница" 

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - V 

Румен Денев:"Поетическа глиптика"

Христина Панджаридис: "Един рисува устни - друг ги трие" 

Христина Мирчева: ""Битката за теб" - ножица за плитка вена"

Проектът "Очи в очи с поезията" в града на розите и среща с Иглика Дионисиева 

Нели Лишковска: "Карфици"

Айше Рубева: "Надеждата да намерим сами себе си някъде другаде в душата си" 

Нели Лишковска: "Софийски ангели"

Асимилиране на Шива и ведически божества в японското будистко изкуство 

Иглика Дионисиева: "Поетичното минимизиране в "Нямо кино" от Иван Сухиванов

Иглика Дионисиева: "Аз съм птицата и нейната клетка" 

Нели Лишковска: "Невидимите небеса"

Яница Радева: "Иван Теофилов и някои интелектуални перипетии от 1974 г." 

Ружа Маринска: "Димитър Добрович (1816-1905)"

 

2015 година

Нели Лишковска: "За необходимостта от рестарт"

Яница Радева: "Иван Теофилов. Времето на празника"

Нели Лишковска: "Сънна поезия"

Жоржета Чолакова: "Лицата на човека в поезията на чешкия авангардизъм" 

Иглика Дионисиева: "Одраскванията като шлифоване"

Нели Лишковска: "Памет за бъдеще"

Борис Китанов: "Абстрактното в картините на Димитър Кирчев - нова реалност" 

Нели Лишковска: "Смъртоносният рай"

Жоржета Чолакова за книгата на Христина Мирчева "Ускорени пейзажи" 

Миролюб Влахов: "Книга на присъдите или на изхода, който е в нас или наблизо" 

Кристин Юрукова: "Завръщане във времена на заминаване" 

Стоян Гяуров: "Ататюрк, турците и Европа"

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" - IV 

Иглика Дионисиева: „ПУШАЧЪТ” – този словесен манипулатор 

Иглика Дионисиева: "Някъде другаде" – романът като ръка карти 

Нели Лишковска: "Видяно и преживяно...сега"

Николай Маринов: "Ситуация София" на Петер Цанев в Гьоте институт 

Румяна Л. Станчева - "Художникът Жорж Папазов като писател. Вербализация на сюрреалното" 

Николай Маринов: "Откъси от 60" на Зиятин Нуриев - автор с неповторима артистична аура" 

Христина Панджаридис: "Езика, на който се случва любовта" 

Кристофър Бъкстън: "Лимъриците на Живка Иванова демонстрират богатството и гъвкавостта на българския език" 

Ангел Игов: "Бездните зад завесата"

Кръстьо Раленков: "Въздишката на единака"

Георги Чепилев: "Лица в черти, във стихове и колелца" от Яна Язова или за духовното в изкуството на българските комикси"

Людмила Ламбовска-Мила: "Дълги композиции от белези" 

Марин Бодаков: "Като назовава, поетът Стефан Иванов отвоюва нашето всекидневие от нищото" 

Айше Рубева: "Пътят към Бог в нас"

Иглика Дионисиева: "Напред или назад по пътя"

Иглика Дионисиева: "Удивления, удивителни и летящи акордеони" 

Георги Чепилев: "Комикси с натюрмортни герои"

Иглика Дионисиева: "Ще ги пратим ли наистина на кино?" 

НАЙ-КРАТКАТА ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРСКИТЕ КОМИКСИ: "Скалните рисунки" 

Иглика Дионисиева: "Н" като Николов и Небе

History of Bulgarian comics: "Най кратката история на българските комикси" 

Иглика Дионисиева: "Във "Втори живот" втори не значи повече" 

Вихра Григорова: "Стоян Венев - дълбоко човечен и справедлив мъдрец, българин до мозъка на костите си" 

Иглика Дионисиева: "Истории, сънувани с отворени очи" 

Екатерина Григорова: "Красивата мъдрост"

Светла Москова: "Поп арт" – знаци на времето

Христина Панджаридис: "Тази история е прекалено истинска, за да се усъмня в нея"

Христина Мирчева: "Делничните пророчества на Филица Софиану-Мълен или за триумфа на единението"

 

2014 година

Гергина Кръстева: "Лотос" – книга на затвореното сърце 

Нели Лишковска: "Числото на Ланджев"

Група „8-ми март“: "Кратка история на изкуството през последните 25 години в текстове и картинки" II 

Група „8-ми март“: "Кратка история на изкуството през последните 25 години в текстове и картинки" 

Иглика Дионисиева: "Очакваното неочаквано и поезията като знание" 

Нели Лишковска: "Дъска по мокрия пясък" е като пресечна точка на реалности и фикции 

Илияна Делева: "PVC? Да, имах предвид именно PVC!"

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" II 

Аксиния Михайлова и "Разкопчаване на тялото" като пътеводител на любовта 

Албина Опанасенко: "Из философските камъни на тишината" 

Николай Нейчев: "Л. Н. Толстой, Ф. М. Достоевски и руският месианизъм от втората половина на ХІХ век" 

Петя Хайнрих: "Поезията на Владимир Левчев е от сънища, видения, вятър и Бог..." 

Галина Лардева: "Отстранени системи" или за третия крак на кокошката 

Силвия Димитрова и "12": "Драма и магия?!"

Михаил Неделчев: "Любов и литература"

Димитър Грозданов: "Свилен Блажев - Автор на своето време" 

Илияна Делева: "Усещане за книга"

Станчо Пенчев: "За ползата от поезията"

Христина Панджаридис: "Не можеш да живееш с по-малко щастие" 

Христина Панджаридис: "При пресаждането не трябва да се нараняват корените" 

Илияна Делева: "Не може да има "женско" управление на кулокран" 

Начо Христосков: "Смисълът около и в нас"

Йордан Калайков: "Мениджмънт на изобразителното изкуство" IV

Яница Радева: "След прочита на "Спомени за хора, камъни и риби"" 

Йордан Калайков: "Мениджмънт на изобразителното изкуство" 

Яница Радева: "Фентъзи, но не съвсем..."

Нели Лишковска: "Най-светлата сянка"

200 години от рождението на Михаил Юрьевич Лермонтов (1814 - 1941) 

Нели Лишковска: Изкушението "Фи"

Николай Нейчев: "М. Ю. Лермонтов и лутанията на руския месианизъм" II 

Евелина Минева: "Изначалната и непреходна стойност на съзидателността в картините на Стефан Георгиев" 

Николай Нейчев: "М. Ю. Лермонтов и лутанията на руския месианизъм" 

Кристин Юрукова: "Люсиен Шевалас"

Нели Лишковска: "Между сълзата и земята"

Пейчо Кънев: "Камера обскура" или за "Частите на тялото" от Яна Пункина 

Акад. Светлин Русев: "Лично за Ружа и 20-те години" 

Николай Нейчев: "А. П. Чехов и кризата на руския литературен месианизъм" II

Николай Нейчев: "А. П. Чехов и кризата на руския литературен месианизъм" 

Добрина Топалова: "Сезоните на любовта в лириката на Иван Вълев" 

Жоржета Чолакова: "Хилозоизъм и романтически пейзаж" 

Димитър Казаков - Нерон: "Не сме от вчера и не сме от утре"

Жоржета Чолакова: "Ярослав Сайферт, или за поетиката на меланхолията" 

Вихра Григорова: "Вера Лукова - странно и едновременно с това разбираемо усещане за двойственост"

Галина Лардева: "Графиките на Румен Нечев - илюзорно абстрактен фрагмент материя и пространство" 

Проф. Стефан Станев : Йоан Левиев (1934 - 1994) - II 

Христина Панджаридис: "Понякога нищо не може да се заснеме"

Спасимира Ебендорф: ""Триада" - книга, в която човекът е пчела" 

Мария Калинова: "Изработване на идиличния дискурс през Възраждането" 

Проф. Стефан Станев: Йоан Левиев (1934 - 1994)

 

2013 година

Силвия Томова: С какво ме спечели "Клетката" на Детелина Барутчиева? 

Йордан Калайков: "Мениджмънт на изобразителното изкуство" III 

Йордан Калайков: "Мениджмънт на изобразителното изкуство" - II 

Стоян Гяуров: "Нацизмът и неговият първообраз"

Йордан Калайков: "Мениджмънт на изобразителното изкуство" 

Николай Нейчев: "“Руслан и Людмила” на А. С. Пушкин – начало на руския литературен месианизъм" III 

Николай Нейчев: "“Руслан и Людмила” на А. С. Пушкин – начало на руския литературен месианизъм" II

Гергана Пирозова: "За пиесата "Опечалените" от Борис Роканов" 

Николай Нейчев: "“Руслан и Людмила” на А. С. Пушкин – начало на руския литературен месианизъм" 

Станислава Станоева: "21 разказа за душата"

Марлена Юрукова: "Двамата Рембранд - Иван Георгиев-Рембранда (1928-1994) " 

Марлена Юрукова: "Двамата Рембранд - Рембранд ван Рейн (1606 - 1669)" 

Жоржета Чолакова: "Жанровата палинодия в поемата на Карел Хинек Маха "МАЙ"" - III 

Красимир Линков: Енчо Пиронков и как виждането е състояние на духа 

Жоржета Чолакова: "Жанровата палинодия в поемата на Карел Хинек Маха "МАЙ"" - II

Христина Панджаридис: "Молитви за още вино... или силата на Неда Антонова "

Жоржета Чолакова: "Жанровата палинодия в поемата на Карел Хинек Маха "МАЙ""

Милена Кирова: "Ежедневие и абсурд"

Марлена Юрукова: "Винсент, обущарят, слънчогледите и ние" 

Стоян Гяуров: Прекрасният нов свят на дигиталните аборигени 

Стоян Гяуров: "От културата на свободата до възхода на Европа" 

ДИАСКОП: "Влияние на експерименталното елитарно изкуство върху езика на комиксите"

Георги Чепилев: "Популярното изкуство като мощно оръжие срещу опасностите на модерната цивилизация" 

Георги Чепилев: "Новата роля на изкуството"

ДИАСКОП: "Метаморфозите на кратките разкази в рисунки"

Георги Чепилев: "Изкуството на мисълта"

Георги Чепилев: "История на комикс изкуството"

Георги Чепилев: "Български комикс тълкува една от най-загадъчните и скъпо продавани картини в света" 

 


 

© Диаскоп Комикс - Diaskop Comics

Редакцията на "Диаскоп" изказва благодарност на своите сътрудници, които редовно изпращат информация първо при нас! Редакцията с отговорност оформя материалите и ги публикува. Препоръчваме на всички колеги, които желаят да популяризират информацията и вземат назаем съобщения, да поместват линк към първоизточника.